Projektowanie ubrań - proces twórczy

Autor: Martin Sparrow Kategoria: Po godzinach Tagi: olek, ubrania, sukienka
Projektowanie ubrań - proces twórczy

Serdecznie witamy Was na blogu polskiej marki odzieżowej MartinSparrow. Postanowiliśmy pokazać Wam tutaj, jak krok po kroku wygląda proces projektowania ubrań - od szkiców poprzez dobór materiałów aż po finalną sesję zdjęciową promującą kolekcję. Zapraszamy!

Jak powstają ubrania?

Najpierw powstają projekty, rysunki i plan działania. Trzeba stworzyć formy i prototypy. Następnie powstają wykroje na bazie setek rysunków i oldschol'owych pożółkłych zeszytów, kryjących tajniki sztuki krojenia. Każdy z powstałych wzorów wymaga dopracowania szczegółów, a najlepsze rozwiązania przychodzą właśnie podczas pracy nad tworzeniem pierwowzoru. Dziesiątki przymiarek i rewolucyjnych pomysłów odwracających do góry nogami pierwotną koncepcję. Krojenie i odszywanie wzorów to praca zespołowa, zaangażowaliśmy rodzinę i przyjaciół. Prace trwały w dzień i w nocy przez kilka tygodni, ale wzory powstawały i były rewelacyjne, co dawało energię do tworzenia kolejnych. Powstawały nowe pomysły i od razu przechodziliśmy do ich realizacji. Ale nikt nie mówił, że projektowanie ubrań będzie łatwym zajęciem.

Ubrania projektuje się 24/7

Weekendy spędzane przy pracy nad pomysłami, dawały niewiele czasu na odpoczynek za to cały ten wysiłek przynosił mnóstwo satysfakcji. Zaangażowanie całego zespołu było tym większe im fajniejsze i lepsze były odszyte wzory, co nakręcało nas do dalszego działania. Przeniesienie projektów z rysunków na materiał odbywało się na żywym organizmie, ale efekty były wymierne. Powstał bowiem zarys koncepcji całości stylizacji. Zaczęło się od długich, letnich kolorowych spódnic z długimi seksownymi rozcięciami i małych tuniko sukienek dla dziewczynek. Główną ideą było przecież tworzenie odzieży dla dzieci i dorosłych, które wykonaliśmy z tych samych materiałów ale zaprojektowaliśmy je tak, żeby ubrania podkreślały indywidualność zarówno mamy jak i córki.

comments powered by Disqus